sobota, 18 marca 2017

Żonkile i narcyzy foto-kurs


Dzisiaj chciałam Wam pokazać jak robię żonkile i narcyzy z foamiranu z wykorzystaniem wykrojnika LEANE CREATIVE ŻONKIL


Do wykonania kwiatka potrzebujemy 2 scrapki trójpłatkowe (zdjęcie 1)  i 2 scrapki środków – wszystkie jednakowej wielkości (zdjęcie 2). Jeżeli chcemy żonkile, wycinamy je z żółtego foamiranu lub musimy pokolorować białe scrapkki (zdjęcie 1, 3). Środki też trzeba pokolorować (zdjęcie 2, 3, 4). Ja zabarwiłam je na żółto, a ich brzegi na pomarańczowo (do żonkili) i na czerwono (do narcyzów).



Teraz kolej na wymodelowanie płatków. Wbrew pozorom nie jest to skomplikowanie. Każdy płatek obrabiamy osobno. Najpierw przykładamy płatek do nagrzanego żelazka (zdjęcie 1). Gdy już się uwypukli (zdjęcie 2) zginamy go wzdłuż w harmonijkę, którą przytrzymujemy palcami jedną ręką, a końcówkę chwytamy w palce drugiej ręki i skręcamy (zdjęcie 3 - 6).  Potem delikatnie go rozkładamy (zdjęcie 7). Czynność powtarzamy z każdym płatkiem (zdjęcie 8). 2 gotowe scrapki łączymy, przyklejając je na środku tak, by płatki górnej warstwy znalazły się pomiędzy płatkami z dolnej warstwy (zdjęcie 9).

Teraz kolej na środek kwiatka. Wykonujemy go z 2 części (zdjęcie 1, 2). Każdą z nich podgrzewamy na żelazku (zdjęcie 3), a następnie „zakładamy” środki i sklejamy je (zdjęcie 4 - 6). Sklejone części naciskamy w środku narzędziem kulkowym (zdjęcie 6). Tak przygotowany środek przyklejamy do kwiatka (zdjęcie 7 - 8).

Mam nadzieję, że mój foto-kurs jest czytelny i pomoże Wam stworzyć samodzielnie żonkile i narcyzy.

Ze Sklepiku Gosi wykorzystałam:

KLEJ NA CIEPŁO 7mm (cienki) - 20,0 cm LEANE CREATIVE - WYKROJNIK ŻONKIL FOAMIRAN NA CIEPŁO - KOLOR BIAŁY - 30cm x 21cm (A4)

 Pozdrawiam serdecznie :-)
https://danfi1.wordpress.com/

3 komentarze

  1. Świetny kurs foto. Właśnie się zabieram na naukę robienia kwiatków, więc się przyda.
    Dziękuję i pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo przejrzysty kursik, dziękuję:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Aż nabrałam ochoty do zrobienia żonkilowego bukietu... :-)

    OdpowiedzUsuń

TOP