sobota, 21 października 2017

Kartka parawan - kurs

Dzień dobry w ten pochmurny dzień :)

Dziś przychodzę do Was z kursem na kartkę parawan lub, jak niektórzy nazywają, kartkę kaskadową :)


Wykonanie może wydawać się skomplikowane i czasochłonne, ale po zrobieniu jednej takiej kartki każda kolejna nie jest już taka straszna :)


Do wykonania kartki potrzebujemy:


- arkusz papieru A4 (nie musi być bardzo gruby, ponieważ po oklejeniu papierem scrapowym kartka będzie sztywna)
- trymer, gilotynę lub nożyk i linijkę
- tablicę do bigowania lub dłutko
- papier scrapowy
- dziurkacz brzegowy lub wykrojnik brzegowy
- taśmę, klej opcjonalnie kosteczki 3d
- ozdoby

Zaczynamy od przygotowania bazy. Kartkę A4 przycinam tak, aby miała długość 27 cm.


Następnie górną część bazy przycinam po skosie. Tu jest dowolność - ja robię to "na oko" ;)


Teraz biguję bazę co 9 cm.


Skos wycinam dziurkaczem


I składam naprzemiennie :)


Teraz czas na oklejenie papierem scrapowym. Wycinam 6 prostokątów o szerokości 8,8 cm i długości odpowiadającej dłuższej krawędzi ściany parawanu. Przycinam skosy (też na oko). Skosy można dodatkowo wyciać dziurkaczem brzegowym lub wykrojnikiem. I oklejam bazę


I teraz następuje najprzyjemniejsza część wykonania kartki - ozdabianie :) Puszczamy wodze fantazji i do dzieła :)



Do wykonania kartki użyłam:

Papier bazowy Fresh summer
wykrojnik Moc Życzeń
wykrojnik liście
buteleczka na klej
mata samogojąca

Mam nadzieję, ze mój pierwszy kurs (o! znowu debiut ;) ) jest dosyć czytelny.

Pozdrawiam ciepło.




2 komentarze

  1. Parawanowa karteczka już nie wydaje mi się taka trudna. Gdy obejrzałam ją bez ozdób stwierdziłam,że chyba też potrafię.
    Dziękuję za kursik !

    OdpowiedzUsuń
  2. Monia śliczna ta kartka taka radosna i energetyczna

    OdpowiedzUsuń

TOP